Алтынсарин және Қостанай мектебі

Выпуск - №21(468)   :   27.05.2021
758

Осындай тақырыпта Ы.Алтынсариннің 180 жылдығына орай филология ғылымдарының докторы Алмасбек Әбсадық және Ы.Алтынсарин атындағы Арқалық педагогикалық институтының ұстазы, доцент, мүсінші Сапарбек Ұзақовпен ғылыми-танымдық кездесу өтті.

Ы.Алтынсарин атындағы мамандандырылған мектеп-интернат қабырғасында ұйымдастырылған шараға аталмыш білім ордасының жоғарғы сынып оқушылары қатысып, тағылымды әңгімеден құлағдар болды.



Шара жиналғандарға Ы.Алтынсариннің өмір жолы мен атқарған қызметін, халықты ағарту ісіне қосқан үлесін танытып, жас ұрпаққа үлгі ету мақсатында қолға алынды. Жиында алғашқы болып сөз алған Алмасбек Әбсадық Ыбырай Алтынсариннің ағартушылық қызметке арнаған ғұмырымен таныстырып өтті.



– 1844 жылы қабылданған ережеде мектеп ашу мәселесі көтеріледі. Бірақ мектеп ашу мәселесі кешеуілдетіп, мектеп тек 1850 жылы ғана ашылады. 1850 жылы тамыздың 22-сінде сол мектепке 9 жасар Ыбырай алғашқы 30 баланың бірі болып қабылданады. Ол уақытын жан-жақты білім алуға ерекше ынтамен кірісіп, аталмыш мектепте 4 сынып бітіріп шығады. Алайда, мектеп ашылған кезде 30 қазақ баласын табу қиынға соғады, – деп Алмасбек Ахметбекұлы тарихтан деректер келтіріп, артынша мектепті қабылданған 30 баланың 20-сы ғана аяқтағанын тілге тиек етті.



Торғайдағы қазақ мектебі 1864 жылы ашылып, оған Ыбырай Алтынсарин 19 жасында ұстаз болып барып, ағартушылық қызметін бастайды. Ғұмырының көп бөлігін Торғайда өткізіп, халық ағарту ісіне ат салысқан Ыбырай Алтынсарин 23 жылдан соң Қостанайға қоныс аударады.



– Ы.Алтынсариннің мерейтойына орай мектепте мұражай жобасы ұйымдастырылып, оның аясында әрбір сыныпқа тапсырмалар берілген еді. Соның ішінде 10-сынып оқушыларына мектептің шығу тарихын зерттеу тапсырылған. Оқушылар өздері бастамашы болып мектеп мұражайына алғашқы қазақ мектебінің макетін сыйлап отыр. Аталған жұмыстың авторы – мүсінші Сапарбек Ұзақов, – деді өз сөзінде мектеп-интернат директорының орынбасары Ақмарал Серикбаева. – Мерейтойға орай күзде Алтынсарин мектебінің мұражайы салтанатты жәдігерлермен толықтырылмақ. Бұл шаралар соған орай жасалып жатқан жұмыстардың бір парасы ғана.



Жамал ШАУКЕН

Реклама

Учитель – это светоч нации. Ежедневным кропотливым трудом каждый из вас вносит неоценимый вклад в развитие страны. Вы сеете семена знаний в молодые сердца и растите мыслящую нацию. Ибрай Алтынсарин говорил: «Превыше всего я ценю хорошего учителя». Педагог – ключевая фигура в построении будущего страны, поэтому ему должно быть отведено достойное место в обществе.

Я спросил у посла Японии, каким образом его страна сумела так быстро достичь высокой степени развития, стала играть в мире столь важную роль? Мне очень понравился ответ посла: «Японцы верили, что единственный способ поднять страну – это дать своим детям лучшее образование, чем они имели сами, самым важным для них было уйти от своего положения крестьян и получить образование. Поэтому в семьях огромные усилия прикладывались к тому, чтобы поощрять детей хорошо учиться в школе, чтобы они могли чего-то достичь. Из-за этого стремления постоянно чему-то учиться, через систему образования распространялись новые идеи из внешнего мира. Это одна из причин быстрого развития Японии».