«Өнер – өнегелі, ақылды адамдарды тәрбиелейтін құрал», – деп В.А. Сухомлинский айтып кеткендей, ол баланың тәрбие үрдісінде өте маңызды рөлді атқарады. Сол өнердің шоқтығы биік түрі – би өнері.
Хореография – гректің «choreia» – «би», «grapho» – «жазамын» деген сөзінен шыққан, яғни шартты белгілер жүйесі арқылы би қимылдарын жазу немесе би және би спектакльдерін қою деген мағыналарды білдіреді. Алғаш рет «Хореография» терминін француз би үйретушісі Р.О. Фейе енгізді. Қазақ жерінде «Хореография» термині 20-сыншы ғасырдың 30-ыншы жылдары қолданыла бастады.
Әр өнер адамзаттың қайғы-қасіретін, ойын, сезімін, неше түрлі бүгінгі, кешегі, тарихи немесе фантастикалық оқиғаларды адамдарға өзіне тән құралдармен, амал-тәсілдермен жеткізуге тырысады. Және сол өнедің әрқайсысы шартты болып келеді. Оның ішінде хореография өнері ерекше. Өйткені, хореография – сөзсіз өнер. Оның негізі – би. Би өнерін дұрыс оқыту – бұл тарихымызды, салт-дәстүрімізді, ұлттық сазымызды таныта отырып тәрбиелеу. Сонымен қатар, оқушының дене бітімін әдемі қалыптасуына үлесі зор, нағыз денсаулықты шыңдайтын пән. Оқытудағы сабақтар: классикалық, халықтық-сахналық, тарихи-тұрмыстық, ұлттық биіміз – қазақ билері, сондай-ақ модерн, латын-американдық, аэробикалық, қазіргі заман билері де қоса оқытылады. Осылайша балаларды жан-жақты болып тәрбиелеуіне үлес қосамыз.
Хореография – ой мен мазмұнды музыкалық-хореографиялық бейне арқылы ашатын сахналық өнердің түрі. Оның қайнар көзі – халық билерінде. Әр халықтың тұрмыс-тіршілік ерекшеліктерін, салт-дәстүрін, ұлттық нақыштағы киімдерін де олардың ұлттық билерінен көре аласыздар. «Арман» хареографиялық би тобы әртүрлі ұлттардың биін билеп, халыққа ерекше көңіл-күй сыйлайды. Біздің репертуарымызда онға жуық, соның ішінде өзбек, үнді, қазақ, ұйғыр, орыс, испан, украин, цыған халықтарының ұлттық билері бар. Жаңа ұлттың биін үйрену барысында, оқушылар сол ұлттпен жақынырақ танысып, ой-өрісін кеңейте түседі.
Бір сөзбен айтқанда, би – адамның ішкі дүниесін байытып, жанын тазартатын құдіретті өнер. Оқушылардың осы өнерге сүйіспеншілігін, өмірге құштарлығын, еңбекке, іскерлікке ынтасын арттыруда жеке тұлғаның қалыптасуына би өнерінің әсері ерекше.
Назым БАТЫРБАЕВА,
Балалар шығармашылық
үйінің директоры,
Федоров ауданы
Я спросил у посла Японии, каким образом его страна сумела так быстро достичь высокой степени развития, стала играть в мире столь важную роль? Мне очень понравился ответ посла: «Японцы верили, что единственный способ поднять страну – это дать своим детям лучшее образование, чем они имели сами, самым важным для них было уйти от своего положения крестьян и получить образование. Поэтому в семьях огромные усилия прикладывались к тому, чтобы поощрять детей хорошо учиться в школе, чтобы они могли чего-то достичь. Из-за этого стремления постоянно чему-то учиться, через систему образования распространялись новые идеи из внешнего мира. Это одна из причин быстрого развития Японии».
Всевозможные разновидности книги как объекта не изменили ни её назначения, ни её синтаксиса за более чем пять веков.
Книга – как ложка, молоток, колесо или ножницы. После того, как они были изобретены, ничего лучшего уже не придумаешь. Вы не сделаете ложку лучше, чем она есть…
В XVI веке венецианскому печатнику Альду Мануцию пришла в голову великая идея сделать книгу карманного формата, которую гораздо легче возить с собой. Насколько я знаю, более эффективного способа перемещения информации так и не было изобретено. Даже компьютер со всеми его гигабайтами должен быть включен в сеть. С книгой таких проблем нет. Повторяю: книга – как колесо.