«Жырдың алмас қылышы»

Выпуск - №48(645)   :   06.12.2024
467

image

Қазақ халқының мүддесі үшін күрескен ХІХ ғасырдың көрнекті ақындарының бірі – Махамбет Өтемісұлы. Ұлттың рухын жырлаған ақынның туғанына 220 жыл толуына орай, мақала тақырыбымен аттас көркемсөз оқу байқауы ұйымдастырылды.
Махамбет өзінің көсемдік болмысымен, терең білімімен және заманының ағымын жетік түсіне білген қасиеттерімен ерекшеленді. Ол тек ақын ғана емес, орыс, татар, араб тілдерін меңгерген білімпаз, елінің мұңын жырлаған қайраткер тұлға болды.

Байқауда қала және ауыл мектептерінен қатысқан 14 оқушы ақынның жырларын нақышына келтіре оқып, шеберліктерін көрсетті. Қазылар алқасы әр қатысушының өнерін әділ бағалап, жүлдегерлерді анықтады. Қала мектептерінің оқушылары арасында үздік деп танылғандар – ІІІ орынға ие болған Ы.Алтынсарин атындағы гимназияның оқушысы Асыл Галихан, ІІ орын алған А.Құнанбаев атындағы мектеп-гимназияның оқушысы Інжу Берікқызы және І орынды иеленген №10 жалпы білім беретін мектептің оқушысы Уәли Шәмбіл.

Ауыл мектептері бойынша ІІІ орынды Т.Әубәкіров атындағы негізгі орта мектептің оқушысы Каусар Қамбар мен Аңғар негізгі орта мектебінің оқушысы Айзере Жұмабай иеленсе, ІІ орын А.Макаренко атындағы жалпы білім беретін мектептің оқушысы Жания Кәрім мен Көктау негізгі орта мектебінің оқушысы Дария Әментайға берілді. Ал, Қайыңды негізгі орта мектебінің оқушысы Айзере Абат бас жүлдеге лайық деп танылып, І орынға ие болды.

Жеңімпаздар мен жүлдегерлерге қосымша білім беру орталығының мадақтамалары мен естелік сыйлықтары табыс етілді. Мұхтар Әуезовтың: «Бүкіл XIX ғасыр әдебиетінде қимыл мен күрес жырын Махамбеттей жырлаған ақын болған емес. Алды да, арты да бір өзі», – деген сөзі ақын мұрасын терең түсініп, бағалаудың мәнін аша түседі. Махамбеттің өмірі мен шығармашылығы ешқашан ұмытылмай, ұрпақтан-ұрпаққа рухани байлық ретінде жетіп, оның есімі ел есінде мәңгі сақталатыны сөзсіз.

Жазира ТОНАШИНА,
Қосымша білім беру педагогі,
Арқалық қаласы

Реклама

Я спросил у посла Японии, каким образом его страна сумела так быстро достичь высокой степени развития, стала играть в мире столь важную роль? Мне очень понравился ответ посла: «Японцы верили, что единственный способ поднять страну – это дать своим детям лучшее образование, чем они имели сами, самым важным для них было уйти от своего положения крестьян и получить образование. Поэтому в семьях огромные усилия прикладывались к тому, чтобы поощрять детей хорошо учиться в школе, чтобы они могли чего-то достичь. Из-за этого стремления постоянно чему-то учиться, через систему образования распространялись новые идеи из внешнего мира. Это одна из причин быстрого развития Японии».

Всевозможные разновидности книги как объекта не изменили ни её назначения, ни её синтаксиса за более чем пять веков.
Книга – как ложка, молоток, колесо или ножницы. После того, как они были изобретены, ничего лучшего уже не придумаешь. Вы не сделаете ложку лучше, чем она есть…
В XVI веке венецианскому печатнику Альду Мануцию пришла в голову великая идея сделать книгу карманного формата, которую гораздо легче возить с собой. Насколько я знаю, более эффективного способа перемещения информации так и не было изобретено. Даже компьютер со всеми его гигабайтами должен быть включен в сеть. С книгой таких проблем нет. Повторяю: книга – как колесо.