Туған жерге деген сүйіспеншілік тарихты тереңнен танып-білуден басталады. Рудный құрылыс және көлік колледжінің білім алушылары тарихқа көз жүгірту үшін қаламыздағы тарихи-өлкетану мұражайына барып қайтты.
Рудный қаласының тарихы 1889 жылдан бастау алады. Себебі, бұл жылы орыс геологы А.А. Краснопольский Аят өзені бойынан қоңыр теміртас шығымын тапқан, ал 1946 жылы Ю.М. Поволоцкий, М.Р. Узбеков және Д.Д. Топорков басқарған Аят геологиялық-барлау экспедициясы жіберіледі. 1949 жылғы ақпанның 12-сінде М.Г. Сургутанов Сарыбай шатқалының үстінен ұшып өтіп бара жатып, темір рудалы кен орнын тапқан. Сол жылдың маусым айында геофизик Носиковтың отряды Соколов, Қашар, Ломоносов және тағы да басқа кен орындарын ашты.
Мұражай қызметкерлері білім алушыларға қаланың тарихы ең бірінші құрылған 70 палаткадан басталатынын, қаланың атауын қою да бастапқыда қиын болғанын айтып өтті. Рудный қаласына сол кезде «Рудногорск» атауы берілмек болғанын бірі білсе, бірі білмес. Алғашқы көшенің бірі – қазіргі Ленин көшесі бұрын «Солнечная» көшесі болған екен. Бұл көшенің бойымен жастар үнемі жүреді, ондағы ескі ғимараттар да жақсы таныс. Дегенмен оның тарихынан хабарсыз. Мәселен, Марите көшесінен өткенмен, Маритенің кім екенін білмейді. Қаланың ортасында тұрған «Энтуазистерге» арналған ескерткіштің алдында суреттерге түседі, бірақ олардың кім екенін білмейді.
Бүгінде мұражай – ғасырлық дәстүрлерді сақтап, жас ұрпақтың бойында қазақстандық патриотизмді, азаматтықты, өз қаласы мен елінің тағдырына жауапкершілік сезімін тәрбиелейтін ғылыми-зерттеу және мәдени-демалыс мекемесі. Туған қаламыздың тарихы – біздің тарих. Тереңге үңіліп қарасақ, әр көше, ғимарат тарихтан сыр шертіп тұрады. Жоғарыда аталған олқылықтардың орнын толтыру үшін тарихи-өлкетану мұражайының қызметкерлері жастарға қала тарихынан бірталай деректерді келтіріп өтті. Алдағы уақыта жастарымыз белгілі бір нысандарды көргенде, оның тарихы да санасында сайрап тұрары хақ.
Инеш САҚТАҒАНОВА,
Рудный құрылыс және
көлік колледжінің
оқытушысы
Я спросил у посла Японии, каким образом его страна сумела так быстро достичь высокой степени развития, стала играть в мире столь важную роль? Мне очень понравился ответ посла: «Японцы верили, что единственный способ поднять страну – это дать своим детям лучшее образование, чем они имели сами, самым важным для них было уйти от своего положения крестьян и получить образование. Поэтому в семьях огромные усилия прикладывались к тому, чтобы поощрять детей хорошо учиться в школе, чтобы они могли чего-то достичь. Из-за этого стремления постоянно чему-то учиться, через систему образования распространялись новые идеи из внешнего мира. Это одна из причин быстрого развития Японии».
Всевозможные разновидности книги как объекта не изменили ни её назначения, ни её синтаксиса за более чем пять веков.
Книга – как ложка, молоток, колесо или ножницы. После того, как они были изобретены, ничего лучшего уже не придумаешь. Вы не сделаете ложку лучше, чем она есть…
В XVI веке венецианскому печатнику Альду Мануцию пришла в голову великая идея сделать книгу карманного формата, которую гораздо легче возить с собой. Насколько я знаю, более эффективного способа перемещения информации так и не было изобретено. Даже компьютер со всеми его гигабайтами должен быть включен в сеть. С книгой таких проблем нет. Повторяю: книга – как колесо.