Тіл дамыту – ой дамытудың негізі

Выпуск - №22(670)   :   11.07.2025
724

1

Орыс тілінде оқытылатын сыныптарда оқушылардың қазақ тілінде ойлау қабілетін дамыту – бүгінгі білім беру жүйесінің өзекті мәселелерінің бірі. Бұл жұмыс ешқашан күн тәртібінен түскен емес.

Қазақ тілі пәні мен «Тіл дамыту» бағыты бойынша жүргізілетін сабақтарда мәтінді оқу, сөз тіркестері мен сөйлемдермен жұмыс жасау арқылы оқушылардың жазбаша және ауызша тілін дамытуға ерекше назар аударылады. Мұндай сабақтардың басты мақсаты – оқушылардың ақыл-ойын, сөздік қорын байыту, ойын жүйелі әрі дұрыс жеткізуге, қазақша еркін сөйлеуге үйрету. Бастауыш сынып бағдарламасында балалардың жас ерекшеліктеріне сай тапсырмалар мен жаттығулар жүйеленіп беріледі. Тіл дамыту жұмыстары көбінесе мәтін мазмұнын әңгімелету, сұрақтарға жауап беру, рөлмен оқу арқылы жүзеге асырылады.
Тіл дамытудың тиімді құралдарының бірі – жаңылтпаш пен жұмбақ. Жаңылтпаштар баланы шапшаңдыққа, тапқырлыққа, ал жұмбақтар – ойлау мен тіл байлығын жетілдіруге үйретеді. Сонымен қатар, жұмбақ шешу арқылы балалардың қоршаған орта туралы түсінігі артып, сөздік қоры молаяды. Оқушылардың сөйлеудегі қателіктерін түзету мен дұрыс сөйлеуге үйрету – үздіксіз жүргізілетін жұмыс нәтижесінде іске асады. Оқыған шағын кітаптарын, көрген мультфильмдер мен түрлі оқиғаларды қазақ тілінде айтып үйренуге баулу – тіл дамытудың тағы бір тиімді тәсілі. Бұл олардың ойын байланыстырып жеткізу дағдысын дамытады.
Қазақ тілінің құндылығын арттыруда халық ауыз әдебиетінің орны ерекше. Сабақ барысында мақал-мәтелдер, жаңылтпаштар, жұмбақтар, санамақтар, өлеңдер мен халық ойындарын қолдану – оқушылардың сөйлеу мәдениетін қалыптастыруда, грамматикалық құрылымын жетілдіруде, дыбыстық қателерді түзетуде таптырмас құрал болып табылады. Қорыта айтқанда, орыс тілді сыныптарда қазақ тілінде ой өрісін дамыту – жүйелі, жан-жақты жұмыс жүргізуді талап етеді. Халықтық мұраны сабақта тиімді қолдану арқылы баланың тілге деген қызығушылығын арттырып, оның тілді еркін меңгеруіне жол ашуға болады.

Айгуль ХАМИТБЕКОВА,
Тобыл мектеп-гимназиясының педагогі

Актуально

Реклама

Учитель – это светоч нации. Ежедневным кропотливым трудом каждый из вас вносит неоценимый вклад в развитие страны. Вы сеете семена знаний в молодые сердца и растите мыслящую нацию. Ибрай Алтынсарин говорил: «Превыше всего я ценю хорошего учителя». Педагог – ключевая фигура в построении будущего страны, поэтому ему должно быть отведено достойное место в обществе.

Я спросил у посла Японии, каким образом его страна сумела так быстро достичь высокой степени развития, стала играть в мире столь важную роль? Мне очень понравился ответ посла: «Японцы верили, что единственный способ поднять страну – это дать своим детям лучшее образование, чем они имели сами, самым важным для них было уйти от своего положения крестьян и получить образование. Поэтому в семьях огромные усилия прикладывались к тому, чтобы поощрять детей хорошо учиться в школе, чтобы они могли чего-то достичь. Из-за этого стремления постоянно чему-то учиться, через систему образования распространялись новые идеи из внешнего мира. Это одна из причин быстрого развития Японии».