Қостанай қаласындағы №4 ЖББ мектебінің қазақ тілі мен әдебиет пәнінің мұғалімі Бердыгужинова Ақмарал Кенжебековна екеуміз 8-9 сынып оқушыларына арнап «Оқушылардың фунционалдық сауаттылығын арттыруға арналған мәтіндер» атты жинақ құрастырып шықтық.
Бұл мәтіндер жалпы білім беретін мектептердің қазақ тілі мұғалімдеріне, сонымен 8-9 сынып оқушыларын ОЖСБ-ға, мемлекеттік емтиханға дайындау мақсатымен құрастырылған. Сабаққа тәрбиелі, мағыналы, мазмұнды мәтіндер іріктеліп жинақталған. Оқушының алған білімін өмірде қолдана білуді негізге ала отырып, жеке тұлғаны дамыту мақсатында түрлі мәтіндермен жұмыс жоспарланған. Ол мәтінді мұқият тыңдап, сақ отыруға баулиды, тез ойлап, тез шешім қабылдауға үйретеді. Оқушы лайықты нәрсені таңдауға және тыңдауға үйренеді. Мәтін түрлері, оның бөліктері, мазмұны, тақырыбы, өзектілігі жан-жақты қарастырылған.
Қазақ тілі сабағында жүргізілетін басты жұмыстар – балаларды қазақша сөйлетіп үйрету, сұраққа жауап бергізу, өздерін бір-бірімен сөйлестіру, оқығандарын ауызша айтқызу, өз бетінше жұмыс істеуге дағдыландыру aқпaрaт беру үшін мәтінмен жұмыс істейді. Оқу сауаттылығына бастапқы қадамдарын бастайды. Мәтіннен тест сұрақтарын құрастыра отырып, мәтіннің негізгі ойын аңықтайды. Одан қорытынды жасай келе, өміріне керек нәрселерді алады. Яғни, тәрбиелік маңызы зор жұмыс. Осылайша 8-9 сынып оқушыларының оқу сауаттылығына байланысты сауаттарын кеңейту; мәтінмен жұмыс түрлерін, мәтіннің негізгі ойын, оның құрылымдық, мағыналық жағын терең меңгертуге жағдай жасау; болашақта, мемлекеттік емтиханға дайындықтың алғашқы сатыларын бастау болып табылады.
Қорыта айтқанда, білімнің шыңынан көрінетін бұл ғасырда оқушының шығармашыл болып қалыптасуына көмек боларлық мәтінмен жұмыс әдістерінің тиімділігін байқату. Мәтінмен жұмыс өз алдына басы бірікпейтін нәрсе сияқты көрінеді. Бір жүйеге түсірсек, оқыту да, тіл дамыту да, әдебиет пен қазақ тіліне деген құрмет пен қызығушылық та арта түспесе кемімейді. Ұрпақ тілі – біздің болашағымыз екенін ұмытпайық!
Анар ОСПАНОВА,
№4 ЖББ мектебінің
қазақ тілі мен әдебиеті
пәнінің мұғалімі,
Қостанай қаласы
Я спросил у посла Японии, каким образом его страна сумела так быстро достичь высокой степени развития, стала играть в мире столь важную роль? Мне очень понравился ответ посла: «Японцы верили, что единственный способ поднять страну – это дать своим детям лучшее образование, чем они имели сами, самым важным для них было уйти от своего положения крестьян и получить образование. Поэтому в семьях огромные усилия прикладывались к тому, чтобы поощрять детей хорошо учиться в школе, чтобы они могли чего-то достичь. Из-за этого стремления постоянно чему-то учиться, через систему образования распространялись новые идеи из внешнего мира. Это одна из причин быстрого развития Японии».
Всевозможные разновидности книги как объекта не изменили ни её назначения, ни её синтаксиса за более чем пять веков.
Книга – как ложка, молоток, колесо или ножницы. После того, как они были изобретены, ничего лучшего уже не придумаешь. Вы не сделаете ложку лучше, чем она есть…
В XVI веке венецианскому печатнику Альду Мануцию пришла в голову великая идея сделать книгу карманного формата, которую гораздо легче возить с собой. Насколько я знаю, более эффективного способа перемещения информации так и не было изобретено. Даже компьютер со всеми его гигабайтами должен быть включен в сеть. С книгой таких проблем нет. Повторяю: книга – как колесо.