Орыс мектебінде қазақшаға құлшыныс

Выпуск - №24(672)   :   04.07.2025
437

1

Бүгінгі таңда елімізде қазақ тілін меңгерту – тек білім беру саласының ғана емес, тұтас қоғамның алдындағы маңызды міндеттердің бірі. Әсіресе, орыс тілінде оқытатын мектептерде қазақ тілін үйрету барысы ерекше назарды қажет етеді.
Бұл бағытта мұғалім тек пән оқытушысы ғана емес, көпір, бағыт беруші, сенім ұялатушы тұлғаға айналады. Мен орыс тілді аудиторияда қазақ тілін бірнеше жылдан бері оқытып келемін. Өз тәжірибемде байқағаным – оқушылардың тілді үйренуге ниеті бар, бірақ сол ниетті қолдайтын дұрыс орта мен тиімді әдіс жетіспеген жағдайда ынта тез сөніп кетеді. Кейбір оқушылар «мен сөйлей алмаймын», «қате айтамын» деген қорқынышпен өз ойын жеткізуден бас тартады. Бұл – тек тілдік кедергі емес, психологиялық тосқауыл. Сондықтан да мен өз тәжірибемде оқушының сенімін оятуды бірінші орынға қоямын.
Тілді тек грамматикалық ережелермен емес, сезім мен әрекет арқылы үйретуге тырысамын. Сабақтарымда ойын әдістерін, комикс жасау, рөлдік ойындар, пікірталас форматтарын, бейнежазбалармен жұмыс істеуді жиі қолданамын. Мысалы, жақында «Алпамыс батыр» жыры бойынша өткен комикс байқауы оқушылардың танымдық және тілдік белсенділігін айтарлықтай арттырды. Қазақ тілін үйретуде цифрлық құралдардың мүмкіндігі зор. Kahoot, Wordwall, Quizizz сияқты платформалар оқушылардың қызығушылығын арттырып, жарысу элементін енгізу арқылы белсенді қатысуға итермелейді. Сонымен қатар заманауи әндер, қысқа бейнероликтер де дұрыс бағытта ұсынылса, тіл үйренушіге пайдалы бола алады.
Мотивацияны арттыру үшін сабақтан тыс жұмыстардың да рөлі маңызды. Қазақ тіліндегі қабырға газеттері, викториналар, шығармашылық байқаулар – барлығы оқушының тілді тек пән емес, өмірлік құндылық ретінде қабылдауына ықпал етеді. Мұғалім мен оқушы арасындағы өзара сенім, ынтымақтастық, бірлескен ізденіс – табысты тіл үйренудің басты шарттары. Егер мұғалім оқушыны шабыттандырса, оқушы да өзіне сенеді. Біз баланың ішкі әлеуетіне сеніп, оны ашуға көмектесуіміз керек. Қазақ тілінің болашағы – бүгінгі мектеп партасында отырған оқушылардың қолында. Ал оларды қолдау, ынталандыру, бағыттау – біздің, ұстаздардың парызы.

Эльмира КИСИКОВА,
М.Горький атындағы
жалпы білім беретін мектептің
қазақ тілі мен әдебиеті
пәнінің мұғалімі,
Қарабалық ауданы

Реклама

Я спросил у посла Японии, каким образом его страна сумела так быстро достичь высокой степени развития, стала играть в мире столь важную роль? Мне очень понравился ответ посла: «Японцы верили, что единственный способ поднять страну – это дать своим детям лучшее образование, чем они имели сами, самым важным для них было уйти от своего положения крестьян и получить образование. Поэтому в семьях огромные усилия прикладывались к тому, чтобы поощрять детей хорошо учиться в школе, чтобы они могли чего-то достичь. Из-за этого стремления постоянно чему-то учиться, через систему образования распространялись новые идеи из внешнего мира. Это одна из причин быстрого развития Японии».

Всевозможные разновидности книги как объекта не изменили ни её назначения, ни её синтаксиса за более чем пять веков.
Книга – как ложка, молоток, колесо или ножницы. После того, как они были изобретены, ничего лучшего уже не придумаешь. Вы не сделаете ложку лучше, чем она есть…
В XVI веке венецианскому печатнику Альду Мануцию пришла в голову великая идея сделать книгу карманного формата, которую гораздо легче возить с собой. Насколько я знаю, более эффективного способа перемещения информации так и не было изобретено. Даже компьютер со всеми его гигабайтами должен быть включен в сеть. С книгой таких проблем нет. Повторяю: книга – как колесо.