Ахаңның мұрасы тәрбие жұмысында

Выпуск - №15(512)   :   15.04.2022
253

Қазақ әдебиетінің атасы А.Байтұрсынов шығармаларының тәрбиелік мәні зор. Біздің №61 бөбекжайымызда А.Байтұрсыновтың шығармаларын тәрбие сағаттарында және оқу қызыметінен тыс іс-шараларда қолданып, жұмыс жүргіземіз.

Ахмет Байтұрсынов – ең алғаш қазақ тілінде «Әліпби» кітабын жинақтаған халық ағартушысы. Ол кітап жазумен қатар орыстың белгілі жазушыларының еңбектерін ана тілімізге аударып, көпшілікке ұсынған. Ал көкейіне түйген ойларын ана тіліндегі асыл сөздермен жеткізе білген. Осылайша қазақ балалары көзі ашық, сауатты азамат болып шығуы үшін аянбай еңбек еткен.

Қазақ тілінің дыбыстық жүйесі мен грамматикалық құрылысын зерттеп, қазақ әліппесі мен емлесін ретке салып, жеңілдету жолында көптеген жұмыс істеген. Балалар дыбысты ажыратып үйреніп, сол дыбыстың таңбасын жаза білуіне және оны меңгергеннен кейiн оқу, жазу жұмыстарының бәрiне сол тiреу болады деп балаларды оқуға, жазуға үйретудiң әдiс-тәсiлдерiн насихаттаған. Саналы ғұмырын қазақ қоғамында білім-ғылымның дамуына, мектеп ағартушылық ісінің жанданып, кемелденуіне арнаған ол, ауыл мектептерінде, семинарияларда бала оқытты, оқу тәрбие жұмысын жетілдіру саласында көп ізденді.

«Әліпби», «Тіл құралы», «Әдебиет танытқыш» атты кітаптарды қазақ тілінің табиғаты, өзгешеліктері, араб әліпбиінің жайы, терминдер, қазақ тілін оқытудың әдістемесі туралы көптеген мақалалар жазған. Мектепалды даярлық және ересек топтарында «Аққу, шортан һәм шаян» мысалын бейнебаян арқылы балаларға көрсетіп, сұрақ-жауап арқылы талдау жасалынды. Ал ортаңғы және кіші топ балаларына сурет көрмесі арқылы Ахаңның шығармашылығымен таныстырылды.

«Оқуға құштар мектеп, оқуға құштар ұлт» жобасы бойынша балалардың шығармашылыққа деген қызығушылығын арттыру, шығарманы мәнерлеп айтуына, көпшілік алдында өз ойын еркін жеткізуге және тіл байлықтарын арттыру мақсаты да алға қойылған. Ахмет Байтұрсыновтың ұлтым деп соққан жүрегі, үлгі-өнегесі, есімі бүгінгі таңда әр жас ұрпақ жүрегінде жатталып, мәңгі есте қаларына сенімдіміз.


Айсұлу ДЕРІПСӘЛІ,
Гүлнар ДАУЛЕТОВА,
№61 б/б тәрбиешілері,
Қостанай қаласы

Реклама

Трогательное суеверие заключается в том, будто благодаря знанию всё большего числа фактов человек приходит к знанию действительности. Сотни разбросанных, не связанных друг с другом фактов вбиваются в головы учеников; их время и энергия заняты заучиванием всё большего и большего числа фактов, так что для мышления остается мало времени и сил. Несомненно, мышление без знания фактов остаётся пустой фикцией; однако одна только «информация» может оказаться таким же препятствием для мышления, как и её отсутствие.

Я никогда не учу своих учеников, я пытаюсь только обеспечить условия, в которых они смогут учиться. Учителю необходимо узнать об интересах ученика, увидеть в нём потенциал и бросить все силы на его развитие. Причём сделать это так, чтобы ребёнок хотел учиться и мог это делать.