Ахмет Байтұрсынұлы – ұлт ұстазы

Выпуск - №42 (539)   :   28.10.2022
1051

Биыл қазақтың көрнекті қоғам қайраткері, жазушы, аудармашы, публицист, түркітанушы, ғалым Ахмет Байтұрсынұлының туғанына 150 жыл. Оның өмірі мен шығармашылығы туралы ақпаратты мектепалды жастағы балаларға қалай қызықты етіп жеткізуге болады?

Жалпы балалар не туралы білгісі келеді? Қандай жұмыс түрлерін қолдануға болады? Осы сұрақтар менің мерейтой аясында арнайы сабақ өткізуге жауапкершілікпен дайындалуыма бағыт берді. Балаларға ауызша журнал ұйымдастырып, Ахмет Байтұрсынұлының өмір жолы мен шығармашылығы туралы баяндап бердім.

Табиғатынан аса дарынды бала Ахмет Торғай қаласындағы екі сыныптық орыс-қазақ училищесінде білім алып, кейін Орынбордағы мұғалімдік мектепке оқуға түседі. Ақтөбе, Қарқаралы, Қостанай атырабында балаларды оқытады. Әдебиетпен айналысады, өлең-жырларын жазады, ауыз әдебиетінің үлгілерін жинады, оқулықтар мен оқу құралдарын әзірледі. Артынша оның «Маса» өлеңдер жинағы, «Әліпби» және басқа да көптеген шығармалары туралы балаларға айтып бердім.

Ахаңның ақындығының бір қайнар көзі орыс поэзиясында жатыр. Ауыл мұғалімі болып істеген жылдардан бастап шәкірттеріне И.А. Крылов мысалдарын оқытқан. Оның көптеген мысалдарын аударып, «Қырық мысал» атты кітабын жазады. А.С. Пушкиннің «Ат» өлеңі, «Балықшы мен балық», «Алтын әтеш» ертегілерін аударған. Балалар ертегі, мысалдарды қызығушылықпен тыңдап, ақынның шығармаларынан үзінділерді жатқа оқып берді. Ахмет атамыздың ісін жалғастыратын, арманын орындайтын біздер үшін осы жолдан өту үлкен құрмет және зор міндет.


Гүлдана УРКУМБАЕВА,
«Улыбка» б/б
қазақ тілі мұғалімі,
Лисаков қаласы

Реклама

Я спросил у посла Японии, каким образом его страна сумела так быстро достичь высокой степени развития, стала играть в мире столь важную роль? Мне очень понравился ответ посла: «Японцы верили, что единственный способ поднять страну – это дать своим детям лучшее образование, чем они имели сами, самым важным для них было уйти от своего положения крестьян и получить образование. Поэтому в семьях огромные усилия прикладывались к тому, чтобы поощрять детей хорошо учиться в школе, чтобы они могли чего-то достичь. Из-за этого стремления постоянно чему-то учиться, через систему образования распространялись новые идеи из внешнего мира. Это одна из причин быстрого развития Японии».

Всевозможные разновидности книги как объекта не изменили ни её назначения, ни её синтаксиса за более чем пять веков.
Книга – как ложка, молоток, колесо или ножницы. После того, как они были изобретены, ничего лучшего уже не придумаешь. Вы не сделаете ложку лучше, чем она есть…
В XVI веке венецианскому печатнику Альду Мануцию пришла в голову великая идея сделать книгу карманного формата, которую гораздо легче возить с собой. Насколько я знаю, более эффективного способа перемещения информации так и не было изобретено. Даже компьютер со всеми его гигабайтами должен быть включен в сеть. С книгой таких проблем нет. Повторяю: книга – как колесо.

Пн
Вт
Ср
Чт
Пт
Сб
Вс
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4