Балалар әлемінің картасын зерттейміз

Выпуск - №11 (458)   :   22.03.2021
473

Қоршаған ортаға асқан қызығушылық танытқан балалардың сұрақтарына жауап беру үшін өте тапқыр болу қажет. Оларға ақпаратты қызықты жеткізу жолында күрделі ұғымдар жоқ балаларға арналған география көмектеседі.

Тәрбиешілер адамға қиын жағдайдан дүрбелеңсіз шығуға мүмкіндік беретін ғылымның география екенін оқушыларға жеткізу маңызды. Мысалы, бейтаныс жерде жоғалып кеткен жағдайда географиялық білім өмірге деген сенімділік, барлық жерде кең көзқарас береді. Сонымен қатар жер бетінде өмір сүруге үйретеді. Оның қарапайым негіздерін зерттеуді вариативті компонентке енгізе отырып, педагогикалық ұжым қарапайым және қолжетімді түрде балаларға Жер ғаламшары туралы білімді, физикалық, әлеуметтік-экономикалық, саяси география элементтерін, аздап геология, ботаника және зоология элементтерін жеткізе алады.
Бала төрт жастан бастап балалар географиясын зерттейтін глобуспен және балалар әлем картасымен жұмыс істей алады. Мектепалды даярлық жастағы балалар материктерді, мұхиттарды, теңіздерді, табиғи аймақтар: жазықтар мен таулар, ормандар, дала мен шөлдерді оңай ажырата алады. Балалар әр түрлі континенттердегі климаттың айырмашылықтары, ерекше жануарлар мен өсімдіктер әлемі туралы, басқа ұлт өкілдері өздерінің әдет-ғұрыптарымен өмір сүретін әртүрлі елдердің болуы туралы түсініктерге ие болады.
Географияны зерттеуде материалды көрнекі түрде ұсынудың маңызы зор. Бұл жағдайда глобус немесе үлкен түсті географиялық картаның болғаны жақсы. Біздің тәрбиеленушілерімізге географияны зерттеуге «Smart Kids Map» балаларға арналған иллюстрацияланған әлем картасы көмектеседі. Көптеген елдер арасындағы шекаралар жабық болғанымен, біз балалар мен әлемнің балалар картасын аралаймыз. Иллюстраторлардың үлкен жұмыс атқарғаны көрініп-ақ тұр: әр бөлшек, әр кейіпкер махаббатпен боялған.
Карталар жиынтығы үлкен көмек көрсетеді. Бір жағынан кейіпкердің суреттері, екінші жағынан жауаптары бар және сол кейіпкер туралы сұрақтар да бар. Қосымша ақпаратты қолдана отырып, кейіпкер немесе объект (ел, қала, жануар) туралы балалардың идеяларының ой-өрісін кеңейте аламыз. Әлемнің білім беру балалар картасынан тек ел мен астананы ғана емес, сонымен қатар ғылым мен шығармашылықтың барлық салаларындағы көрнекті орындарды, тарихи маңызды тұлғаларды таба аласыз.
Егер нейрондар үшін, яғни күрделірек жаттығу қажет болса, онда қалалар ойынын ойнауға болады. Ересектерге бұл ойын бала кезінен таныс және оның жемісін әлі күнге дейін көріп келеміз. Әрине, әлемнің балалар картасын аралап, тілдерді үйренудің ерекше мүмкіндігі туралы да ұмытпаған жөн. Тіл мен географияны оқыту міндеттерін біріктіре отырып, білім сапасын арттырып, баланы одан әрі дамытуға және мектепте сәтті оқуға ынталандырамыз.

Елена БРИТВИНА,
«Улыбка» б\б әдіскер,
Гүлдана УРКУМБАЕВА,
қазақ тілі мұғалімі,
Лисаков қаласы

 

Реклама

Не тот учитель, кто получает воспитание и образование учителя, а тот, у кого есть внутренняя уверенность в том, что он есть, должен быть и не может быть иным. Эта уверенность встречается редко и может быть доказана только жертвами, которые человек приносит своему призванию.
Если учитель имеет только любовь к делу, он будет хороший учитель. Если учитель имеет только любовь к ученику, как отец, мать, он будет лучше того учителя, который прочёл все книги, но не имеет любви ни к делу, ни к ученикам. Если учитель соединяет в себе любовь к делу и к ученикам, он совершенный учитель.