Бүгінгі таңда қоғамымыздың даму бағытында жан-жақты, сауатты, саналы азамат тәрбиелеу мәселесі жүктеліп отыр. Мектепке дейінгі шақтағы баланың негізгі әрекеті – ойын болғандықтан, оның өмірді тану процессі осы ойын әрекеті арқылы қалыптасады.
«Бала өмірінде ойынның маңызы зор, ересек адам үшін еңбектің, жұмыстың, қызметтің қандай маңызы бар болса, бала үшін ойынның маңызы да сондай. Бала ойында қандай болса, өскен соң жұмыста да көп жағынан сондай болады», – деп А.С. Макаренко айтқандай, ойын технологиясы арқылы баланың оқуға ынтасын, қызығушылығын арттыру жеңіл болмақ. Ойын арқылы баланы білім алуға, оқуға қызықтыра отырып, тұлғалық дамуын қалыптастыруға болады.
Балалардың ой-өрісін дамыту жолында дидактикалық ойындар маңызды. Әрбір сәбидің ертеңі үлкен азаматтыққа жалғасатын жеке басына қатысты белгі-бедері оның ойын әрекеті барысында қалыптасады. Сондықтан да, балалардың ойынын осы бастан дұрыс ұйымдастыру қажет. Ойын барысында баланың шығармашылығы, мүмкіндіктері, көңіл-күйі және ерік-жігері айқын білінеді. Бұл ойлау процесімен тығыз байланысты. Ойын дегеніміз – ұшқын, білімге құштарлық пен еліктеудің маздап жанар оты. Шынында да, бала үшін ойын – өмір сүрудің белсенді формасы саналады. Сол арқылы бала ересектерге еліктейді, олардың іс-әрекеттерін қайталайды, қарым-қатынастарын үйренеді, еңбектің мәнін түсініп, адамгершілік нормаларын игереді.
Балабақшада балалардың ойынға деген қызығушылығын, ынтасын ұйымдастыру қызметінің кезеңдеріне ұштастырудың маңызы зор. Ойынның түрлері көп. Соның ішінде оқу іс-әрекетінде жиі қолданылатыны – осы дидактикалық ойындар. Олар балалардың ынта-ықыласын күшейтеді, оқудың қиын процесін жеңілдетеді, балалардың дамуына ықпал етіп, балалардың білім алуға деген қызығушылығын арттырады. Дидактикалық ойындар баланы қызықтыра отырып, жаңа сабақты немесе өткен материалды берік меңгертуге көмектеседі. Ойын – адамның өмірді тану жолындағы алғашқы қадамы болғандықтан, бұл процесске немқұрайды қарамаған абзал.
Ұлмекен ХАМИТБЕКОВА,
«Жұпар» б/б тәрбиешісі,
Амангелді ауданы
Я спросил у посла Японии, каким образом его страна сумела так быстро достичь высокой степени развития, стала играть в мире столь важную роль? Мне очень понравился ответ посла: «Японцы верили, что единственный способ поднять страну – это дать своим детям лучшее образование, чем они имели сами, самым важным для них было уйти от своего положения крестьян и получить образование. Поэтому в семьях огромные усилия прикладывались к тому, чтобы поощрять детей хорошо учиться в школе, чтобы они могли чего-то достичь. Из-за этого стремления постоянно чему-то учиться, через систему образования распространялись новые идеи из внешнего мира. Это одна из причин быстрого развития Японии».
Всевозможные разновидности книги как объекта не изменили ни её назначения, ни её синтаксиса за более чем пять веков.
Книга – как ложка, молоток, колесо или ножницы. После того, как они были изобретены, ничего лучшего уже не придумаешь. Вы не сделаете ложку лучше, чем она есть…
В XVI веке венецианскому печатнику Альду Мануцию пришла в голову великая идея сделать книгу карманного формата, которую гораздо легче возить с собой. Насколько я знаю, более эффективного способа перемещения информации так и не было изобретено. Даже компьютер со всеми его гигабайтами должен быть включен в сеть. С книгой таких проблем нет. Повторяю: книга – как колесо.