Тіл үйренудегі ойын тәсілдері

Выпуск - №7 (555)   :   16.02.2023
1050

«Ең ұлы өнер – балалар үйренуі керек нәрсенің барлығын ойынға айналдыра алу», – деп Джон Локк атап өткендей, расында бұл үлкен шеберлікті қажет ететін іс. Тіл үйренудің ойын түрлері барлық уақытта өзекті. Олар сөздік пен грамматиканы үйренуге көмектеседі.


 
Қазақ тілі мұғалімі байланыстыратын робототехника бойынша ұйымдастырылған кіріктірілген іс-шаралар балалардың мемлекеттік тілдегі білім негіздерін аз уақыт пен күш жұмсай отырып меңгеруіне мүмкіндік береді, бұл мектепалды топтарының балғындарына сөйлеу тілін дамытуға оң әсерін тигізеді. Сонымен қатар мұндай әрекеттерге ұжымдық оқыту әдісінің элементтері кіреді: фронтальды жұмыс жұптық жұмыс және шағын топтарда жұмыс. Осы аталған жұмыс түрлері баланы мектепке дайындауға көмектеседі.

Мектеп жасына дейінгі балалармен жұмыс барысында робототехника пәнінің мұғалімі екеуміз ойындар әзірлеп, олардың тиімділігін тәжірибе жүзінде тексереміз. Біз қолданылатын принциптер: қызықтыру, ұжымдық немесе топтық жұмыс, сараланған тәсіл. Ал ұсынатын ойындарымыз – «Анасын тап», «Жол сал», «Жұмбақтың шешуін тап», «Хайуанаттар бағында», «Қазақстан бойынша саяхат». Осы аталғандардың барлығы, өз кезегінде, тілдік материалды жинақтауға, бұрын алған білімдерін бекітуге, сөйлеу дағдылары мен біліктіліктерін қалыптастыруға мүмкіндік береді. ROBOT MUSE, ROBOT Botley жиынтықтарымен жаттығулар баланың зейінін дамытады, шаршауды басады, ақыл-ой белсенділігін арттырады ынта-жігер атмосферасын қалыптастырады.

Оқыту ойындары мемлекеттік тілді меңгеру үдерісін қызықты, шығармашылықпен өткізуге көмектеседі. Сондықтан да ойын – оқыту əдісінің бөлігі. Тіл үйренуде, тіл дамытуда ойындар арнайы мақсатты көздейді. Ол баланың білім, білігін жəне дағдыларды қалыптастыру, тиянақтау жəне бекіту, қимылдарды қайталау немесе тексеру сипатында жүргізіледі. Сабақты бірыңғай əдіспен жүргізу балаларды жалықтырып, пəнге деген қызығушылығын төмендетеді. Сол себептен де бірсарынды баланы жалықтыратын əдістерден бас тартып, керісінше баланың ойлау қабілетін, іскерлігін дамытатындай бағытта ұйымдастырсақ игі.


Гүлдана УРКУМБАЕВА,
қазақ тілі мұғалімі,
Валентина УШЕТА,
балабақша тәрбиешісі,
«Улыбка» б/б
Лисаков қаласы

Реклама

Я спросил у посла Японии, каким образом его страна сумела так быстро достичь высокой степени развития, стала играть в мире столь важную роль? Мне очень понравился ответ посла: «Японцы верили, что единственный способ поднять страну – это дать своим детям лучшее образование, чем они имели сами, самым важным для них было уйти от своего положения крестьян и получить образование. Поэтому в семьях огромные усилия прикладывались к тому, чтобы поощрять детей хорошо учиться в школе, чтобы они могли чего-то достичь. Из-за этого стремления постоянно чему-то учиться, через систему образования распространялись новые идеи из внешнего мира. Это одна из причин быстрого развития Японии».

Всевозможные разновидности книги как объекта не изменили ни её назначения, ни её синтаксиса за более чем пять веков.
Книга – как ложка, молоток, колесо или ножницы. После того, как они были изобретены, ничего лучшего уже не придумаешь. Вы не сделаете ложку лучше, чем она есть…
В XVI веке венецианскому печатнику Альду Мануцию пришла в голову великая идея сделать книгу карманного формата, которую гораздо легче возить с собой. Насколько я знаю, более эффективного способа перемещения информации так и не было изобретено. Даже компьютер со всеми его гигабайтами должен быть включен в сеть. С книгой таких проблем нет. Повторяю: книга – как колесо.

Пн
Вт
Ср
Чт
Пт
Сб
Вс
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4