Тіл үйренудегі ойын тәсілдері

Выпуск - №7 (555)   :   16.02.2023
836

«Ең ұлы өнер – балалар үйренуі керек нәрсенің барлығын ойынға айналдыра алу», – деп Джон Локк атап өткендей, расында бұл үлкен шеберлікті қажет ететін іс. Тіл үйренудің ойын түрлері барлық уақытта өзекті. Олар сөздік пен грамматиканы үйренуге көмектеседі.


 
Қазақ тілі мұғалімі байланыстыратын робототехника бойынша ұйымдастырылған кіріктірілген іс-шаралар балалардың мемлекеттік тілдегі білім негіздерін аз уақыт пен күш жұмсай отырып меңгеруіне мүмкіндік береді, бұл мектепалды топтарының балғындарына сөйлеу тілін дамытуға оң әсерін тигізеді. Сонымен қатар мұндай әрекеттерге ұжымдық оқыту әдісінің элементтері кіреді: фронтальды жұмыс жұптық жұмыс және шағын топтарда жұмыс. Осы аталған жұмыс түрлері баланы мектепке дайындауға көмектеседі.

Мектеп жасына дейінгі балалармен жұмыс барысында робототехника пәнінің мұғалімі екеуміз ойындар әзірлеп, олардың тиімділігін тәжірибе жүзінде тексереміз. Біз қолданылатын принциптер: қызықтыру, ұжымдық немесе топтық жұмыс, сараланған тәсіл. Ал ұсынатын ойындарымыз – «Анасын тап», «Жол сал», «Жұмбақтың шешуін тап», «Хайуанаттар бағында», «Қазақстан бойынша саяхат». Осы аталғандардың барлығы, өз кезегінде, тілдік материалды жинақтауға, бұрын алған білімдерін бекітуге, сөйлеу дағдылары мен біліктіліктерін қалыптастыруға мүмкіндік береді. ROBOT MUSE, ROBOT Botley жиынтықтарымен жаттығулар баланың зейінін дамытады, шаршауды басады, ақыл-ой белсенділігін арттырады ынта-жігер атмосферасын қалыптастырады.

Оқыту ойындары мемлекеттік тілді меңгеру үдерісін қызықты, шығармашылықпен өткізуге көмектеседі. Сондықтан да ойын – оқыту əдісінің бөлігі. Тіл үйренуде, тіл дамытуда ойындар арнайы мақсатты көздейді. Ол баланың білім, білігін жəне дағдыларды қалыптастыру, тиянақтау жəне бекіту, қимылдарды қайталау немесе тексеру сипатында жүргізіледі. Сабақты бірыңғай əдіспен жүргізу балаларды жалықтырып, пəнге деген қызығушылығын төмендетеді. Сол себептен де бірсарынды баланы жалықтыратын əдістерден бас тартып, керісінше баланың ойлау қабілетін, іскерлігін дамытатындай бағытта ұйымдастырсақ игі.


Гүлдана УРКУМБАЕВА,
қазақ тілі мұғалімі,
Валентина УШЕТА,
балабақша тәрбиешісі,
«Улыбка» б/б
Лисаков қаласы

Реклама

Трогательное суеверие заключается в том, будто благодаря знанию всё большего числа фактов человек приходит к знанию действительности. Сотни разбросанных, не связанных друг с другом фактов вбиваются в головы учеников; их время и энергия заняты заучиванием всё большего и большего числа фактов, так что для мышления остается мало времени и сил. Несомненно, мышление без знания фактов остаётся пустой фикцией; однако одна только «информация» может оказаться таким же препятствием для мышления, как и её отсутствие.

Я никогда не учу своих учеников, я пытаюсь только обеспечить условия, в которых они смогут учиться. Учителю необходимо узнать об интересах ученика, увидеть в нём потенциал и бросить все силы на его развитие. Причём сделать это так, чтобы ребёнок хотел учиться и мог это делать.