Мектеп жасына дейінгі балалар – кішкентай зерттеушілер. Балалардың зерттеуге, тәжірибеге деген ішкі ұмтылысы зерттеушілік мінез-құлықты тудырады және өзін-өзі дамыту және өзін-өзі жүзеге асыру процесі ретінде психикалық дамуға жағдай жасайды.
Эксперимент барысында бала бақылауды, салыстыруды, рефлексияны, сұрақтарға жауап беруді, қауіпсіздік ережелерін сақтауды, құрдастарымен, ата-аналарымен не болып жатқанын талқылауды, оларды бірлескен іс-әрекетке тартуды үйренеді. Иә, мектеп жасына дейінгі балалар тәжірибе жасағанды өте жақсы көреді. Бұл балаларға визуалды-тиімді және визуалды-бейнелі ойлау тән екендігімен түсіндіріледі, ал эксперимент, басқа әдіс-тәсілдер сияқты, олардың жас ерекшеліктеріне сәйкес келеді. Сондықтан, балабақшамыздың «Радуга» тобында балалар мен олардың ата-аналарына арналған эксперимент бойынша ашық шеберлік сыныбы өтті.
Үйде немесе балабақшада ата-аналармен бірлескен эксперимент кезінде бала өзін-өзі бөліп, шешілуі керек мәселені шешеді. Ата-аналар мен балалар әртүрлі ықтимал шешімдерді ұсынады және берілген деректерге сүйене отырып, олардың мүмкіндіктерін тәжірибе жүзінде дәлелдеп, қорытынды жасайды. Осылайша, эксперимент барысында ата-аналар мен балалардың бірлескен қызметі баланы белсенді қатысушы позициясына қояды, ересек адамның дұрыс көмегі арқылы бастамашылық пен тәуелсіздікті белсенді дамытуға мүмкіндік береді. Бала естіп, көріп қана қоймай, сол нәрсені өз қолымен жасаса, білім берік және ұзақ уақыт бойына сақталады.
Ата-аналарды балалармен бірлескен зерттеу және тәжірибелік-эксперименттік іс-шараларға тарту – тобымыздағы білім беру іс-әрекетінің маңызды бөлігі болып табылады. Балалар үлкен қызығушылықпен тәжірибе жасап, жаңа нәрсе үйренеді.
Любовь БИКЖАНОВА,
№2 б/б тәрбиешісі,
Қостанай қаласы
Не тот учитель, кто получает воспитание и образование учителя, а тот, у кого есть внутренняя уверенность в том, что он есть, должен быть и не может быть иным. Эта уверенность встречается редко и может быть доказана только жертвами, которые человек приносит своему призванию.
Если учитель имеет только любовь к делу, он будет хороший учитель. Если учитель имеет только любовь к ученику, как отец, мать, он будет лучше того учителя, который прочёл все книги, но не имеет любви ни к делу, ни к ученикам. Если учитель соединяет в себе любовь к делу и к ученикам, он совершенный учитель.