Отанды сүю – отбасынан

Выпуск - №5(502)   :   04.02.2022
147

Патриотизмді қалыптастырудың бірегей кезеңі – мектепке дейінгі шақ. Ол өз өлкесіне, оның тарихына, мәдениетіне, дәстүрлері мен тұрмыс-салтына деген сүйіспеншіліктен көрінеді. Осы бағытта балабақша қызметін құра отырып, жұмыс істепк елеміз.

Өскелең ұрпақтың бойында рухани құндылықтардың қалыптасуы, оларды тәуелсіз өмірге дайындау – қоғам мен тұтастай мемлекет дамуының маңызды құрамдас бөлігі. Сондықтан да біз балалармен жұмыс барысында «Туған жер» бағдарламасының тұжырымдамалық негіздеріне сүйенеміз, оның негізгі бағыты біртұтас ұлттың күшті, жауапты, шығармашылық тұлғасын дамытуға, сондай-ақ мектепке дейінгі ұйымның, отбасының және әлеуметтік әріптестердің күш-жігерін шоғырландыруға бағытталған.

«Тәрбие және білім» кіші бағдарламасының «Өлкетану» базалық бағыты аясында балаларды адамгершілік-рухани құндылықтармен таныстыру бойынша жұмыстың негізі, осылайша жұмысымыздың бағыты мектепке дейінгі балалық шақта «Өлкетану» курсын енгізу идеяларын жүзеге асыруда жатыр. Өлкетану – «ата-ананың сандықшасы» десек те болғандай. Бұл ата-бабаларымыз қалдырған мұралардың жиынтығы, біздің руханиятымыздың алтын қоры. Өлкетану – мектеп жасына дейінгі балаларды көркем шығармашылыққа тартуға ықпал ететін, туған өлкенің өнері, оның қазіргі өмірінің ерекшеліктері туралы білімді тарату мүмкіндіктерін кеңейтетін маңызды педагогикалық құрал.


Біздің «Улыбка» балабақшасындағы мамандардың алдында мынадай сұрақтар тұрды: «Мектепке дейінгі ұйымда өлкетану жұмысының мақсаттары мен мазмұнын іске асыру үшін қандай құралдар мен формалар қолданылады?», «Мектеп жасына дейінгі балаларды туған өлкенің құндылықтарымен қалай қызықты және «дәмді» таныстыруға болады?». Осы жерде Верхнее Притоболье қалалық Тарих және мәдениет мұражайымен сектораралық әлеуметтік серіктестік педагогтерге көмекке келді. Мұражай экспонаттарының этнографиялық коллекциясы Солтүстік Қазақстанның полиэтникалық тұрғындары мәдениетінің барлық байлығын көрсетеді. Оның құрамы Лисаков өңірін мекендейтін қазақ, орыс, украин, неміс, татар этностарының мәдениетін көрсетеді. Біздің тәрбиеленушілеріміздің «Мәдениет диалогындағы балалар», «Алтын адам», «Туған өлке тарихы» сияқты жобаларға қатысуға бірегей мүмкіндігі бар.

Біздің оқушылар «кішкентай» Отан тек үйінің немесе балабақшасының жанында орналасқан алаңмен немесе саябақпен ғана шектелмейтінін түсінеді. «Кіші Отан» – бұл күн сайын оны қоршаған табиғат, сондай-ақ қаланың естелік орындары, оның мұражайлары мен көрмелері, бұл қалада тұратын танымал адамдар, олардың еңбек күндері, өлкетану мазмұнының тарихи мәліметтері және басқалары. Балалардың өзіндік танымдық іс-әрекеті модельдеу, микрозерттеу, пәндік-практикалық іс-әрекеттер, дамытушы квест-ойындар, балалар эксперименті арқылы қамтамасыз етіледі.

Вариативті курстар аясында ұйымдастырылған оқу іс-әрекеті қызықты және танымдық ойындар – драматизация түрінде өткізіледі, өйткені оқытудың ойын әдісі қызығушылық тудыратын, еркін жағдай жасауға, қарым-қатынас жасына психологиялық тұрғыдан сәйкес жағдай жасауға ықпал етеді. Рухани жетілу процесі негізгі эстетикалық және этикалық ұғымдар мен категорияларды түсіну арқылы жүреді: жақсылық пен жамандық, қуаныш пен қайғы, әдемі және жаман, даналық пен ақымақтық және т.б.

Жұмысымыздың сәттілігі ресми емес, мазмұнды қатысатын отбасымен белсенді қарым-қатынаста көрінеді. Ата-аналар қауымдастығының өкілдері «Отбасымен бірге» ата-аналар қозғалысының мүшесі болуға ниет білдіргені бізді қуантады. Мектепке дейінгі ұйымда балаларға өлкетану білімін беру үшін жағдай жасау, сондай-ақ өлкетану жұмысы мен өткізілетін іс-шаралар мазмұнының сапасын арттыру бойынша жұмысты жалғастыру қажет.

Біздің педагогикалық қызметіміздің шеңберіне алдағы уақытта да «Туған жер» бағдарламасының идеялары енгізілетін болады, яғни біз, мектепке дейінгі мамандар, мектеп жасына дейінгі балалардан бастап, біздің балаларымыздың бойында адами қасиеттерді сақтауға, оларды жағымсыз әсерлерге неғұрлым төзімді ететін адамгершілік-рухани негіз қалауға, адамдар арасында өмір сүруге үйретуге, шынайы патриотизм сезімін қалыптастыруға ат салысатын боламыз.


Шолпан СИГАЕВА,
балабқша меңгерушісі,
Гульдана УРКУМБАЕВА,
қазақ тілі мұғалімі,
«Улыбка» б/б,
Лисаков қаласы

Реклама

Трогательное суеверие заключается в том, будто благодаря знанию всё большего числа фактов человек приходит к знанию действительности. Сотни разбросанных, не связанных друг с другом фактов вбиваются в головы учеников; их время и энергия заняты заучиванием всё большего и большего числа фактов, так что для мышления остается мало времени и сил. Несомненно, мышление без знания фактов остаётся пустой фикцией; однако одна только «информация» может оказаться таким же препятствием для мышления, как и её отсутствие.

Я никогда не учу своих учеников, я пытаюсь только обеспечить условия, в которых они смогут учиться. Учителю необходимо узнать об интересах ученика, увидеть в нём потенциал и бросить все силы на его развитие. Причём сделать это так, чтобы ребёнок хотел учиться и мог это делать.